Годината е 2029, две години след събитията в Human Revolution (играта предшественик) и инцидентът, в който множество хора с механични аугменти (роботизирани части от тялото) стават неконтролируеми и смъртоносни. Адам Дженсън отново е главно действащо лице, на което от време на време се материализират тъмни очила (навярно да изглежда по-готин и bad ass) и отново ще раздава тупаници както най-добре го може. И този път жертви на неговия пердах се оказват бандитите от анти-аугмент групировката Илюминати (Illuminati), но с местоположение Прага и покрайнините. За разлика от Human Revolution, където опъваше тигели между Детройт, Монреал и Шанхай.

Deus Ex: Mankind Divided основно е шуутър от първо лице, система за прикриване в трето лице и елементи на ролева игра. Играчът ще интерактва посредством битки, хакване на що годе всякаква електроника, стелт и диалози. Подобно на Human Revolution и тук целта не винаги ще е да се убива. Адам Дженсън притежава няколко техники, чрез които удряйки опонента си да го приспива, а ако се заслушате, дори ще чуете и похъркването на жертвата. Признавам, че в HR дълго време не правех разлика кой е заспал и кой нещо повече от заспал, но като цяло няма и кой знае какво значение – oсвен ако не сте решили да изиграете цялата игра, без да убивате никого и съответно да се изфукате с трофея (успех с това).

В Mankind Divided, както вече споменах, действието е свързано с Human Revolution и следва събитията от предшественика. Ако не сте играли HR и не знаете що е това Deus Ex, в началото на играта създателите предлагат 12 минутно видео, в което разказват накратко събитията в HR. И тъй като Deus Ex е поредица от пет игри, представяща ни киберпънк свят, където главният герой А. Дженсън участва само в две от тях, ще предоставя една схема с хронология, за да стане малко по-ясно.

  • 2027г. – The Fall – (11.07.2013г.) (протагонисти: Бен Саксън и Ана Келсо)
  • 2027г. – Human Revolution – (23.08.2011г.) (протагонист: Адам Дженсън)
  • 2029г. – Mankind Divided – (23.08.2016г.) (протагонист: Адам Дженсън)
  • 2052г. – Deus Ex – (23.08.2000г.) (протагонист: Джей Си Дентън)
  • 2072г. – Invisible War – (02.12.2003г.) (протагонист: Алекс Дентън)

Всяка игра, съдържаща в името си Deus Ex, безспорно може да се нарече качествен продукт. Създателите на този киберпънк свят с всеки релийз подобряват значително всеки аспект от играта. В Mankind Divided новостите са не малко:

  • подобрена система за прикриване
  • променена е енергийната система на Адам
  • нови умения, като например Icarus Dash (Адам се приплъзва във въздуха, подобно на Корво в Dishonored)
  • способност за хакване от разстояние
  • по-голяма мощ на някои вградени оръжия при задържане на бутон
  • възможност за модифициране на оръжията
  • предмети за намиране – триъгълни QR кодове, които да скенирате чрез мобилното приложение Deus Ex App, от където да получите разни благинки (аз не успях)

Графиката – Към това няма как да не спомена и подобрената графика. За разлика от HR, където винаги е нощ, а цветовата гама включваше всичко на всичко два цвята – жълто и черно, в MD наблюдаваме и дневни сцени (йеееей), дъждовни дни и нощи, богата цветова палитра от пастелни цветове. Моделите са детайлни и още по-реалистични. Киберпънкът и тук се изразява в смахнати прически и странни облекла, които вероятно ще носим в бъдеще (да бе!)

Геймплей – Това, с което Deus Ex се откроява пред останалите игри е изборът на подход, който се дава на играча. Това означава, че: може да играете стелт и да вдигате уменията, които да са ви от полза при дебнене, засади или преминавайки невидим. Към това може да прибавите и умения за хакване, с които да обезвреждате камери, оръдия, сейфове, заключени врати и др. Ако желаете може да се втурвате в мелето в стил Лирой Дженкинс, но тогава ще е добре да подобрявате умения като издръжливост и т.н. Аз усвоявах от всичко по малко, но препоръчвам да си вдигате уменията за хакване, тъй като те винаги ще са ви от полза.

Звук – Едно от любимите ми неща в HR бе музиката на Майкъл Маккан и специфичният глас на Адам Дженсън, даден му от актьора Илаяс Туфексис. В MD Адам отново е озвучен от И. Туфексис и музиката отново е на ниво, благодарение на М. Маккан. Но може би в HR музиката е една идея по-уникална и запомняща се от тази в MD. Един вид, ако музиката в предшественика е мастърпийс, то в MD е само пийс. Околните разговарят на чешки, а NPC-тата говорят английски, но с чешки акцент, което е много приятен детайл.

История – MD предлага дълбок сюжет и множество странични мисии с не по-малко интересни истории. За разлика от HR, за да си набавите странични мисии, трябва да разговаряте с NPC-та и поради тази причина, много вероятно е да ги изпуснете. За това си отваряйте широко очите и ушите, че току виж някоя електронна реклама ви проговори.

Дълго време очаквах Deus Ex: Mankind Divided да се появи и като цяло оправда високите ми очаквания. Всичко в играта е изпипано и качествено направено. Единствената горчивина, която изпитах беше неочакваният внезапен край на играта. Времето за което изиграх Mankind Divided бе около 15ч. Отново ще направя сравнение с предшественика HR, който се изиграва за около 33ч. Петгодишното ми чакане се овенча с 15ч. игра. Много жалко. Сега остава да чакаме DLC-та (разширения към играта) и да стискаме палци те да не са по половин час да речем.

Дата на издаване: 23.08.2016
Жанр: Action, Role-playing, Stealth
Платформа: PC, PS4, Xbox 360
Разработчик: Eidos Montreal
Deus Ex: Mankind Divided
изключителна градска мрежаразнообразни механикивеликолепна киберпънк обстановкамножество начини на игра
твърде краткасамо един boss
8.6Страхотна
Графика9
Звук / Музика9
Геймплей8.5
История8
Reader Rating 0 Votes
0.0